Bezpečnostnú kampaň "Pozri dvakrát, zachrániš život!" - ZAPOJ SA AJ TY !

Predstavujeme Vám novú bezpečnostnú kampaň "Pozri dva krát, zachrániš život" motorkárskeho portálu moride.sk, ktorá bola odštartovaná v spolupráci s BECEP-om v mesiaci jún.
Kampaň bola odštartovaná na 10.ročníku spomienkovej jazdy za zosnulých motorkárov na Šturci distribúciou prvých kusov nálepiek na autá "Pozri dva krát, zachrániš život". Uvedená kampaň je nekomerčná, kde každý záujemca má možnosť si vyzdvihnúť nálepku zadarmo a šíriť osvetu vo svojom okolí. Výrobu nálepiek financujú firmy, ktoré kampaň týmto spôsobom podporujú a to aj napriek tomu, že na nálepke nie je dovolená ich reklama. Kampaň podporuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR prostredníctvom BECEP a je postavená ako nekomerčná. Zapojiť sa do nej môžu jednotlivci ale aj firmy, čerpacie stanice, autoškoly, stanice STK, či motoresty.
Dôvodom medializácie tejto kampane je snaha upozorniť vodičov všetkých motorových vozidiel, aby si na cestách viac všímali najmä motorkárov a cyklistov. Počet motocyklov a skútrov na slovenských cestách rastie a s ním aj riziko nehôd. Samotné rozmery motocykla uvádzajú jeho vodiča do nevýhody, pretože je v premávke ľahko prehliadnuteľný najmä spredu. V prípade nehody nemá vodič motocykla, na rozdiel od vodiča automobilu, k dispozícii takmer žiadnu pasívnu bezpečnosť. Preto pri týchto nehodách často prichádza k ťažkým zraneniam alebo smrti motocyklistu či cyklistu.
Navyše je už rok v platnosti nová legislatíva, ktorá umožňuje vodičom s vodičským oprávnením skupiny B jazdiť aj na skútri do 125 cm3. Na cesty sa tak dostáva čoraz viac jazdcov s minimálnymi skúsenosťami s jazdou na motocykli.
Štatistika, žiaľ, hovorí jasne: ročne na našich cestách zahynie približne 25 motocyklistov a len o niečo menej cyklistov. Chodci sú na tom ešte oveľa horšie – priemerne 85 usmrtených ročne za ostatných päť rokov. Napriek všeobecne vládnucemu presvedčeniu nie je na vine vždy motorkár.
Kampaňou chceme osloviť všetkých účastníkov cestnej premávky. Nepozornosť, nevenovanie sa vedeniu vozidla či nebodaj telefonovanie za volantom sú častými príčinami nehôd s tragickými následkami. Kampaň si nedáva za cieľ poukazovať na to kto je zlý, ale skôr naopak - upriamiť pozornosť na to, že v premávke sme všetci „na jednej lodi“. Žiadny vodič predsa nechce úmyselne skrížiť cestu inému. Avšak následky v prípade zrážky s motorkárom či cyklistom sú zvyčajne veľké.
Kampaň Pozri dvakrát... je inšpirovaná zahraničím, kde podobné kampane prebiehali už dávno a nálepky podobného zamerania sa stále šíria. Tieto krajiny často investujú aj do značiek popri ceste či tvorbe videoklipov, ktoré vyzývajú vodičov k obozretnosti, ohľaduplnosti k motorkárom sloganmi ako: "Dávajte pozor na motorkárov", "Motorkári sú zraniteľní" a podobne. Cieľom nie je poukazovať na to, kto je na cestách ten dobrý a kto zlý a ani riešiť žiadne konkrétne prípady. Cieľom je hlavne upozorniť verejnosť a vodičov, aby dávali na motorkárov viac pozor. Aj preto by podľa nás mala prvá iniciatíva štartovať práve OD MOTORKÁROV! Bez vás to nepôjde!
Ako sa zapojiť?
Je to veľmi jednoduché. Zapojiť sa môžeš tak, že na svoje auto/motorku umiestniš v zadnej časti nálepku kampane. Nálepky sú dostupné v dvoch rozmeroch: 10 x 10 cm a 16 x 4,5 cm a sú navrhnuté tak, aby si ich pozreli ľudia napríklad počas státia na semaforoch či v zápche. Ako sa vraví, ak sa zakaždým nad obsahom vodič zamyslí a uvidí nálepku aj viackrát za deň, účinku sa to určite neminie.
Ako pomôcť viac? No a potom už len šíriť info o kampani cez svojich známych, motorkárov, kolegov v práci. Ponúknuť nálepku aj im. Samozrejme šíriť informácie aj cez čoraz viac populárne sociálne siete, šíriť fotografie miest a áut, ktoré už nálepku majú atď. Aj pre tieto účely sme vytvorili špeciálnu microsite pozri2x.motoride.sk a tiež Pozri2x stránku kampane na Facebooku.
Nálepka kampane nie je na predaj. Nálepku dostaneš grátis na rôznych motopodujatiach a v predajniach firiem, ktoré sa rozhodli kampaň podporiť.
SMF sa do kampane zapojila a pre každého záujemcu máme nálepku k dispozícii. Stačí len kontaktovať sekretariát SMF, ktorý Vám nálepku pošle alebo si môžtete nálepku vyzdvihnúť na športových podujatich SMF. (Nalbližšia distribúcia na podujatí MM SR enduro v Košiciach.)
Alebo si môžete nálepku vyzdvihnúť u partnerov kampane, ktorých zoznam je zverejnený na portáli motoride.sk:
http://pozri2x.motoride.sk/ (Kapmaň Pozri 2x podporujú:)
Kompletná informácie o kampani: http://pozri2x.motoride.sk
Podobná kapmaň práve začala vo Francúzsku. Cieľom tejto kampane je poukázať na zraniteľnosť motorkárov na cestách - “ATTENTION FRAGILE!” - POZOR, KREHKÉ!
Informačná kampaň, ktorá bude trvať po dobu šiestich mesiacov, sa skladá z veľkého plagátu na zadnej strane 30 nákladných vozidiel, ktoré budú jazdiť po celom Francúzsku. Kampaň organizuje francúzske ministerstvo ako súčasť svojho rezortného akčného plánu pre bezpečnosť cestnej premávky (PDASR). Cieľ: vzdelávať motoristov o zraniteľnosti motorkárov. Slogan "Pozor krehké!" chce podporiť motoristov, aby venovali väčšiu pozornosť motorkárom, ktorí zostávajú najzraniteľnejšími účastníkmi premávky a je ich na cestách aj menej vidieť.