Zmeny v systéme MS v motokrose 2014
19.júna 2013 sa v sídle FIM vo Švajčiarskom meste Mies uskutočnilo rokovanie zástupcov motokrosovej komisie FIM so zástupcami promotéra spol. Youthstream a zástupcom asociácie výrobcov športových motocyklov za účelom prerokovania zmien v systéme MS v motokrose od roku 2014. Na zasadnutí sa rozhodlo o dosť výrazných zmenách v svetovom motokrosovm šampionáte, o.i o zrušenie seriálu MS triedy MX3.
Na zasadnutí boli prerokované nasledovné zmeny v MS jednotlivcov od roku 2014:
1. Majstrovstvá sveta v motokrose
a)
- FIM MXGP majstrovstvá sveta (kedysi FIM MX1 Majstrovstvá sveta v motokrose) -skratka „MX1“ sa bude meniť na skratku
„MXGP“. Názov „MXGP“ sa výhradne používa pre FIM majstrovstvá sveta. Používanie tohto názvu na kontinentálnej alebo národnej
úrovni nie je povolené.
- Trieda: MXGP (predtým MX1)
- Prototypy (motocykle kategórie 1, skupina A1, od 175cc do 250cc pre 2-taktné motory a od 290cc do 450cc pre 4-taktné motory)
- Formát preteku pre všetky podujatia: 2x30 minút + 2 kolá
- Maximálny počet jazdcov: 30
b)
- FIM MX2 majstrovstvá sveta v motokrose
- Trieda: MX2
- Prototypy (motocykle kategórie 1, skupina A1, od 100cc do 125cc pre 2-taktné motory a od 175cc do 250cc pre 4-taktné motory)
- Formát preteku pre všetky podujatia: 2x30 minút + 2 kolá
- Maximálny počet jazdcov: 40
- Maximálny vekový limit: 23 rokov
- Majster sveta v triede MX2 si môže svoj titul obhájiť kedykoľvek pokiaľ nepresiahne daný maximálny vekový limit
c)
- FIM MX3 majstrovstvá sveta v motokrose sú zrušené !!!!!!
2. Všeobecné
- Pravidlo 108%-nej klasifikácie je zrušené ale riaditeľ pretekov má právomoc zabrániť jazdcovi štartovať alebo ho úplne odvolať z
pretekov ak jeho výkon nezodpovedá úrovni majstrovstiev sveta v motokrose.
- Koncept Super finále je zrušený.
- Každý pretek bude bodovaný podľa súčasného systému: 25,22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1
- Majstrovstvá sveta v motokrose žien budú prebiehať na vybraných podujatiach spolu s triedami MXGP a MX2.
3.
FIM bude diskutovať o budúcnosti 2-taktných motorov a zosúladení 2-taktov a 4-taktov u japonských a európskych výrobcov