Dakar 2021 pôjde cez štyri provincie saudskoarabského kráľovstva. Jedná o oblasti Al-Jawf (na severe), Qassim (v centrálnej časti), Asser a Al-Baha (na juhozápade). Organizátori sľubujú väčší počet dún ako v roku 2020, v ktorých sa bude súťažiť od štartu po cieľ. Chýbať nebude ani tradičná maratónska etapa, v polovici ktorej sa musia súťažiaci zaobísť bez zázemia pomoci svojich tímov. Bližšie informácie i trati a etapových mestách zverejní ASO v novembri 2020.
Ďalšie zmeny čakajú jazdcov na budúcoročnom Dakare i v oblasti navigácie. Táto oblasť prešla zmenami už v tomto roku, ale v roku 2021 jazdci kateg. motocykel a štvorkolka obdržia každý deň pred špeciálkou itineráre len pätnásť minút pred štartom, posádky aut a kamiónov desať minut pred odjazdom do meraného úseku.
Veľká pozornosť je opäť venovaná tiež bezpečnosti jazdcov a preto bude opäť dochádzať k znižovaniu dosahovaných priemerných rýchlostí. Už pri výbere trate sa organizátor držal zásady hľadania najpomalejšej varianty. Taktiež sa budú viac využívať zóny s obmedzenou maximálnou povolenou rychlosťou, ktoré majú byť vyznačené v najnebezpečnejších úsekoch trate.
Ďalšou novinkou je i zavedenie zvukovej výstrahy jazdcom na nebezpečné miesta, ktoré budú v itinerári onačené druhým alebo tretím stupňom rizika. Jazdci budú niekoľko sto metrom pred takýmto bodom opakovaným pípnutím upozornení na prípadne nebezpečenstvo, t.j. malo by to viesť k vyššej koncentrácii jazdcov ma týchto rizikových miestach. Uvedená zvuková signalizácia bude motocyklistami testovaná už na Rally Maroko.
ASO taktiež prijala celý rad nových predpisov pre motocyklistov a to v súvislosti s tým, že od roku 2021 je Dakar zaradený do svetového šampionátu cross country rallly FIM. Uvedené opatrenia boli FIM-om prijaté na celý seriál MS cross-country rally a to hlavne v záujme zvyšovania bezpečnosti jazdcov.
Výber základných zmien v predpisoch pre motocykle:
Obmedzenie počtu zadných pneumatík na 6 ks pre 12 etáp, pre kratšie podujatia: 1 pneumatika na 2 dni pretekov. Napríklad na rally pozostávajúcej z 1 prológu a 5 súťažných dní bude možné použiť 3 pneumatiky. Bude sa môcť používať len jedna značka a model zadnej pneumatiky počas celej rally
Počas rally sa bude môcť vymeniť iba jeden piest a zakazuje sa úprava motocykla počas tankovania. zavádza sa povinnosť nosenia vesty s airbagom vybavenej pasívnou bezpečnostnou vložkou a povinný bude i certifikát o absolvovaní kurzu prvej pomoci.
Pre jazdcov kat. Elite (jazdci RallyGP) bude taktiež povinné navigačné zariadenie chránené penovým materiálom, najmä držiak na road book a predný štít z plexiskla musí byť odnímateľný a musí se uvoľniť v okamžiku prípadného nárazu.
FIM a ASO zatiaľ upustili od zavedenia restriktorov, výrobcovia však budú na vývoji v tejto oblasti behom sezóny 2021 pracovať. Počas budúcoročnej sezóny budú na podujatiach MS cross-country rally testované i elektronické roadbooky, ktoré by mali byť od roku 2022 plišne zavedené.
Prihlášky na Dakar 2021 začína organizátor prijímať od pondelka 15. júna 2020.