Slováci na Dakare: Erik Vlčák

Odpočítavame posledné dni do Dakaru 2021, kde predstaví štvorlístok Slovákov. Postupne si každého z nich predstavíme, aj keď niektorých predstavovať ani netreba. Erik Vlčák je však spomedzi všetkých štyroch rallistov "nováčik", no aj napriek tomu sa rozhodol na Dakare 2021 štartovať v triede Dakar Original, alebo v minulosti známej ako Malle Moto.
Prečo Dakar? Nechcel si si predtým skúsiť nejakú inú diaľkovú rally? Nakazil si sa na minulom ročníku?
Absolvoval som už dve diaľkové rally ako je Serres Rally v Grécku. Okrem toho jazdím WESS (World Enduro Super Series), tzv. Hard Enduro, čo sú tiež celodenné extrémne závody hocikde po svete ktoré trvajú 3-6 dní.

Zo slovenských účastníkov si najmenej ostrieľaný na rally. Vieš, čo ťa vlastne všetko čaká?
Určite áno, síce som z rally absolvoval len Serres, no bol som na viacerých rally ako manažér Števa Svitka. Myslím si, že poznám ideu a systém Rally. Určite mi to nie je cudzie, avšak mám z toho rešpekt.
Prečo si sa rozhodol pre kategóriu Dakar Original (tzv. Malle Moto)?
Mojím snom bolo dokázať absolvovať Rally Dakar. A následne po viacerých úvahách som sa rozhodol, že keď to mám absolvovať tak spôsobom originálneho ,,pôvodneho'' Dakaru, kedy si jazdci museli na všetko vystačiť sami. Myslím, že ma to prinúti viac rozmýšľať nad tým, čo si dovolím na motorke poškodiť nakoľko ma to večer ,,dobehne'' :)
Na akom motocykli štartuješ?
Na motocykli Husqvarna Rally Replica. A určite preto, že to je jediný sériovo dostupný Rally motocykel. KTM/Husqvarna jazdí väčšina jazdcov a je aj ľahká dostupnosť dielov na Dakare priamo od fabrickej podpory.

Ako vyzerala tvoja príprava? Zaradil si niečo špecifické? Koľko si strávil času na motorke v tomto roku?
Tak príprava spočíňala v dôraze na kondíciu a stabilitu/rovnováhu. Cvičieval som pravidelne 4 až 5-krát týždenne. Počas roka som mal dve enduro motorky, jednu som predal s 114 mth a druhú so 118 mth, takže približne 232 mth na enduro motorke a približne 600 km na Rally motorke. Absolvoval som majstrovstvá Rumunska v extrémnom endure a tiež niekoľko pretekov Svetového Hard Endura.
Čo ty a navigácia?
Tak s navigáciou sa trápi takmer každý Rally jazdec. Je to vidno aj každý deň na Dakare. Na Serres Rally mi navigácia nerobila problém, uvidíme, ako to celé bude fungovať v púšti.
Čo si myslíš, že bude na Dakare najťažšie?
Predpokladám veľké množstvo zhodných ciest, čo môže komplikovať navigáciu ako minulý rok.

Ciele na Dakare?
Cieľ je dokončiť Dakar. Myslím si, že už po cca 2-3 dňoch sa preteky približne stabilizujú a budú sa držať podobné umiestnenia. Konkrétny výsledok neriešim, nedovolím si to odhadnúť.
Všetko zabalené? Ak áno, tak už len držím palce :)
Áno, už takmer všetko okrem niekoľko osobných vecí, ktoré beriem do lietadla. V stredu 2.12.2020 odovzdávam motorku v Marseille na prepravu :)
A vlastne ešte jedna vec, od 12. do 20. decembra budem v Dubaji ešte trénovať, aby som si zvykol na tamojší piesok čo najlepšie...
Ďakujeme a držíme palce, ERIK!