Skoč na obsah Skoč na menu
nová stránka

Smola slovenských jazdcov na trialovej šesťdňovej v Škótsku

PDF  poslať odkaz na túto stránku emailom  vytlačiť 

Jazdci sa už od pondelka denne od rána vydávajú prejazdami do sekcií označených písmenkami.  Čakajú ich prejazdy po asfalte (zopár km), no všetko ostatné je v rašeline. Pre priblíženie, rozmočenej a rozbahnenej rašeline. Ako náhle jazdci ráno zídu z asfaltu a dostanú sa do terénu, podmienky sa už len zhoršujú. Silám a motorke dajú zabrať nielen prejazdy, ale hlavne sekcie, kde sa boduje každá chybička. Na prejazdoch sa zdá byť povrch ideálny, kým si to človek neskúsi. Šmykľavé a podmočené rašeliny, navyše zhora neustále kropené dažďom vás privedú do sekcií, ktoré sú poväčšine natiahnuté po skalách, riečnych potokoch, prípadne kombinácii oboch.

Všetku smolu si hneď na začiatku v pondelok vybral náš najmladší zástupca, do ktorého sa vkladali všetky nádeje. Peter Vranák prešiel prvé štyri sekcie iba s jedným trestným bodom, cítil sa vo forme a bolo to vidieť aj na jeho jazde. Smola prišla ale hneď po hodine jazdy, kedy mu zaseklo prevodovku a nestihol si ju na prejazde opraviť do stanoveného času. Od utorka  pokračuje v súťaži, ale už mimo na ceny.  Druhý Slovák , Milan Kollár sa celý prvý deň zdržiaval po boku českého kolegu Václava Bruja. Spolu prešli celým úvodným dňom bez chytenia trestných minút.

Peter Vranák  už v utorok pokračoval  len mimo bodovania, avšak po takej dlhej ceste, obrovskej drine, príprave bol spokojný aspoň za to, že si môže zajazdiť medzi svetovou špičkou a porovnať sa s ňou.  Škoda, pretože po druhom dni by sa po súčte bodov zaradil k top päťdesiatke! Peter si ale na tohtoročnej šesťdňovej vyberá všetku smolu. Po prevodovke mu odišla i prevodovka, mohol radiť len prvý a druhý stupeň. Sekcie zvládal aj napriek tomu bravúrne, prejazdy kopcami a hlbokými rašelinami boli pre neho peklom. Vytrápil sa až po poslednú sekciu a pri úplne poslednom nakopávaní motorky sa mu odlomila štartovacia páka. Motorku v utorok dostal do depa a po raňajšom stíhacom servise nastúpil i na štart tretieho súťažného dňa. I tretí deň išiel ukážkovo . Za celý deň nazbieral len 27 trestných bodov a v cieli mal najazdené takmer ¾ hodiny.  Keď sledujeme Petrovu tohtoročnú jazdu a porovnáme ju s minuloročnými výsledkami, zlepšil sa o 100%. Škoda zlyhania techniky.

Rovnaký osud, aký zastihol Petra si počkal aj na druhého slovenského zástupcu, Milana Kollára. V stredu ráno po druhej sekcii mu odišla vodná pumpa priamo vo výjazde a prasklo mu tesnenie pod hlavou. Zo súťaže teda musel odstúpiť. Poruchu si odstránil v priestoroch depa a prihlásil sa na štvrtkový  reštart, čo znamená, že aj on už ide od štvrtka mimo poradia. Jediný z našej výpravy, ktorý ešte figuruje v poradí je český jazdec Václav Bruj. V stredu  sa mu podľa jeho slov jazdilo vynikajúco a s 49 trestnými bodmi mu patrilo 196. miesto.

Včera čakal na všetkých pretekárov najdlhší spomedzi šiestich dní. Trialisti mali spolu s prejazdami  najazdili cca 200 kilometrov a to v úplnom daždi. Celý mokrý, zablatení museli na viac zvládať sekcie v kamenistých potokoch, a to vždy smerom do kopca. Obaja naši zástupcovia už jazdili mimo poradia, pretože oboch zradila technika. Václav Bruj, ďalší člen slovensko-českej výpravy stále bojuje niekde okolo 150-teho miesta.

 

Jazdcov čakajú ešte dva súťažné dní, podujatie vyvrcholí v sobotu 11.mája 2013.

Viac informácii a fofogaléria: www.countrycross.sk

 

Autor/foto : Tomáš Kremeník ( countrycross.sk)


Galéria obrázkov

© 2019 Slovenská motocyklová federácia | smf@smf.sk | podmienky používania | rss export
Práva na všetky použité materiály sú vyhradené. | tvorba web stránok