Skoč na obsah Skoč na menu
nová stránka

102.ročník Škótskej šesťdňovej trialovej súťaže s účasťou jazdcov SMF

PDF  poslať odkaz na túto stránku emailom  vytlačiť 

102.ročník Škótskej šesťdňovej trialovej súťaže s účasťou jazdcov SMF

Najstaršia a zároveň najťažšia svetová trialová súťaž SSDT 2013-Škótska šesťdňová trialová zaháji 6.5.2013 už svoj 102.ročník.
Pod taktovkou hlavného organizátora - Edinburgh & District Motor Club ich privíta malebné turistické mestečko FORT WILLIAM pri jazere Loch Linnhe.

 


Najstaršia a zároveň najťažšia svetová trialová súťaž /s malými prerušeniami sa jazdí od r.1909/ - SSDT - Škótska šesťdňová trialová zaháji 6.5.2013 už svoj 102.ročník.
Pod taktovkou hlavného organizátora - Edinburgh & District Motor Club ich privíta malebné turistické mestečko FORT WILLIAM pri jazere Loch Linnhe.
Oficiálny nástup 270tich jazdcov SSDT začína v nedeľu slávnostným predstavením a promenádou mestom za doprovodu škótskej hudby s neodmysliteľnými gajdami
a v tradičnom oblečení - kilte /škótska sukňa pre pánov/ za obrovského počtu domácich i cezpoľných divákov, pre ktorých je to jedna z najväčších kultúrno-športových, ale i ekonomicky zaujímavých akcií- celé mesto žije motorkami a nikto nefrfle!
V piatok a sobotu  má svoju súťaž Pre65  150 trialistov /vylosovaných z viac ako 320 prihlásených/ na strojoch vyrobených do roku 1965 - tá prebieha v neďalekom mestečku Kinlochleven a jeho okolí . Je to perfektná prehliadka lásky k motorkám -vyblýskané a funkčné  kusy viac ako 50 ročné,  takých značiek ako Triumph, Ariel, Francis Barnett, Douglas,BSA prekonávajú náročné trialové sekcie plné kameňov, vody
- promočné video PRE65 pod  týmto odkazom
odchod-1200.jpg

Zľava na foto -Rado Vranák - Peter Vranák st. - Milan Kollár - Tomáš Kremeník - Peter Vranák ml

Naša usmievavá reprezentačná pätica /na foto vyššie/  vyrazila z Považskej Bystrice vo štvrtok 2.5.2013 o deviatej hodine ráno   - čaká ich do cieľa vo Fort William okolo 2500km. Po ceste ešte priberú jedného českého jazdca - Václava Bruja a za aktívneho striedania sa za volantom  cestami necestami, poprípade aj vláčikom popod La Manche sa dostanú do Anglicka a odtiaľ do severnejšieho Škotska. Počasie bude asi typicky škótske, upršané, zahmlené..   odkaz.

Ale určite nebude snežiť ako minulý rok!

V piatok odpoludnia by mali doraziť konečne v poriadku do Škótska, ubytovať sa v malebnom škótskom domčeku neďaleko štartu, aklimatizovať, dospať, čo zameškali
po ceste,  v sobotu  ráno doladiť a dochystať motorky,  vybaviť všetky registračné formality a odovzdať motorky do West End Car Parku, kde budú každý deň prísne strážené a budú mať iba minimálne časy pred štartom každej etapy na opravu, výmenu.
Po spomínanej nedeľňajšej promenáde mestom, večernom programe a zistení času štartov sa treba dobre vyspať. Štartuje sa ráno od 7,30 v minútových intervaloch
- každý deň začína štart o tomto čase iná skupina čísel, aby sa jazdecké pole prestriedalo.  Z dôvodov ukončenia každodennej jazdy ešte za svetla je štartové
pole obmedzené na 270 jazdcov - prihlásených býva viac ako 500 jazdcov-tých šťastlivých 250 sa losuje + nejakých povinných 20 jazdcov, ktorých tam usporiadateľ     chce a musí mať - sú to hlavne víťazi predchádzajúcich ročníkov.
Celkovo počas šiestich dní čaká na jazdcov okolo 800 km a v nich 180 sekcií - každý deň rozmanitým terénom-močiare, kamenisté pláne, korytá potokov,
po prísne kontrolovaných spojovacích úsekoch - väčšinou sa jedná o súkromné pozemky, ktoré poskytli majitelia len na tento účel a čas konania SSDT,
na miestnych komunikáciach sa kontroluje i rýchlosť, dodržiavanie dopravných predpisov..  Tankovanie benzínu je zabezpečené na trati za výdatnej pomoci armády,
okolo polovice trate  každý jazdec dostane v bufete "ľahký" obed - nejaký hamburger, ovocie, pitie.
Rozpis a mapky jednotlivých dní nájdete na stránke ssdt - route


A kto nás reprezentuje a kto jazdcom zabezpečuje zázemie, servis a pohodlie??

peter-1.jpgJazdec so št.číslom 233 - Peter Vranák, nar.1994, Lazy pod Makytou - motocykel Ossa 300i Factory Special/r.2013/  - už starý ostrieľaný "kozák" - jeho minuloročný debut na tejto ťažkej súťaži bol veľmi príjemným prekvapením - skončil na fantastickom 99.mieste a v nováčikoch dokonca na 9.!
Teraz aj vďaka novej motorke a ročnej tvrdej a poctivej príprave si verí, vie, čo ho v Škótsku čaká a  dal si predsavzatie - skončiť najhoršie do 70.miesta.
Aby ste videli, ako to vyzeralo v roku 2012, tu je jedna Peťova sekcia - nie moc vydarená, našlapal statočne, ale postupne sa zlepšoval a dotiahol to až do
zdarného konca - video Peter Vranák SSDT2012
Článoček z roku 2012, ktorý postupne zachytával jeho cestu do cieľa SSDT 2012 - TU
a informácie zo stránky SMF - SSDT 2012 úspešne skončila

milan-1-2.jpgJazdec so št.číslom 234 - Milan Kollár, nar.1975, Považská Bystrica, motocykel GasGas 300 Racing /r.2013/ - dlhoročný jazdec biketrialu i mototrialu, v súčasnosti "hlava" slovenského trialu -viceprezident disciplíny Trial pod krídlami SMF.  Dobrý jazdec, technik, skúseností má na rozdávanie, len aby vydržal fyzicky.

 

Hlavného mechanika, technika, poradcu a dievča pre všetko robí otec Peťa - Peter Vranák starší.
Peťov strýko Rado Hamčo Vranák ide ako šéfkuchár, masér, terapeut, fotograf a tiež dievča pre všetko.
Tomáš Kremo Kremeník- majiteľ a admnin stránok www.countrycros.sk  - ako tlmočník, technický poradca, fotograf.

vasek-1.jpgA kto je ten český kolega? Minuloročný účastník SSDT -skončil na 188.mieste-  št.číslo 235 Václav Bruj, nar.1970 -  bude štartovať na motocykli Sherco 290 r.2013 má svoje skúsenosti, minulý rok si vybral svoju smolu - video zo sekcie .
Ak sa budú s Milanom vzájomne podporovať a pomáhať si, môžu spraviť dobrý výsledok -typujem tak okolo 100ky.
Tu je od Václava z roku 2012 množstvo fotografií, ktoré dokážu priblížiť aspoň trochu nám tak vzdialené Škótsko a atmosféru tejto súťaže - FOTO FOTO2 z mobilu

Určite bude fungovať telefonické i internetové spojenie ako minulý rok, budeme denne sledovať postup jazdcov jednotlivými sekciami a pravidelne vás informovať.

Držme im palce,  aby prišli všetci zdraví do cieľa a samozrejme, spravili čo najlepší výsledok.

© 2019 Slovenská motocyklová federácia | smf@smf.sk | podmienky používania | rss export
Práva na všetky použité materiály sú vyhradené. | tvorba web stránok